2023/04/05

ژ دەستكەفتێن سەرھلدانێ (ئەم بووینە قەرەچ؟!!)

 عبدالرحن بامەرنی


ل دەستپێكێ دگەل رێزگرتنێن من بۆ ھەمی (قەرەچان)، پەیڤا قەرەچ وەك ناسنامە، وەكو كوچەراتی من یا ب كارئینای، كو خوجھێن چ دەڤەرا نەبن وەك ئاخ، وەك نمونەیا عەشیرەتێن مە كو دەڤەرێن وان دیارن. بوچی من گوت قەرەچ؟ راستی ئێكی گوتە من تو قەرەچی و ئەڤە چەند ھەیڤە ئەز ھزرا خوە دكەم، ئایا قەرچیبوون پرۆسەیە، دەستكەفتە و لێ ل دووماھیێ بۆ من دیاربوو، ئەگەر تو عەشیر بی، دێ تە بار د پوستێن حكومی دا ھەبیت، دێ تە پارێ كوچكێ ھەبیت، دێ تە كاندید بۆ پوستێن پەرلەمانی، وەزاری، رێڤەبەرێن گشتی وووو یا ژ ھەمیێ گرنگتر، دێ یاسایێ ژی بەزینی و ژ خوە ئەگەر تو ب سەر حزبا دەستھەلاتدارڤەبی، پیچەكێ مەلاقیێ و تێكڤەدانێ ژی بزانی و یانكو تو ھاولاتیێ دەرەجە ئێكی و دێ شێی بیە رێڤەبەر، شێی بیە بەرپرسێ بەشی، شێی بیە بەرپرسێ ھوبێ و ب كورتی دێ كارێن تە فیتلانی فیت برێڤەچن.
چیرۆك ھوسا بوو، ئەز و دوو ھەڤالێن نڤیسەر ل دھوكێ كو ھەردوو بەرنیاسن، ئەم ژ ھەلكەفتەكێ ژ سلێمانیێ دھاتین و ل زالگەھەكێ مە ترومبێل راوەستاند و مە سلاڤكر، كابرای شوونا وەرگرتنا سلاڤێ، عیرێ خوە یێ پەحن ب دەرگەھێ ترۆومبێلێ ڤە گڤاشت و سەرێ خوە ئینا ژوور، گوت ھین چ عەشیرن و ژبەركو پرسیار یا غەریب بوو، ئەم بێ دەنگ ماین. پاشی ئاخفتنا خوە ئاراستەی من كر، گوت تو چ عەشیری؟ من گوتێ ئەز چ عەشیر نینم، گوت چاوا تو چ عەشیر نینی، گوت عەشیر وەك دوسكی یان بەرواری یان مزویری كا تو شاخێ چ عەشیری؟ ڤییا بۆ من رامان ژ عەشیرەتێ شرۆڤە بكەت! من گوت ئەز چ ژڤان نینم و ئەز ب چ عەشیران ناھێمە ناسكرن، گوت پا تو چ تشتی؟ من گوتێ ئەز (بامەرنی)مە، گوت ئێ بامەرنی شاخێ چ عەشیرە؟ من گوتێ بەرێز بامەرنی نە عەشیرن. گوت پا تو قەرەچی و ئەڤە ژ ھینگێ وەرە پەیڤا قەرەچ زەنگێ دمێشكێ مندا لێددەت و ئھا ئەڤرو، ل رۆژسالا سەرھلدانێ بۆ من دیار بوو، كو راست ئەم قەرەچێن بێ ناسنامەینە، قەرەچ، ب رامانا، ھاولاتیێ دەرەجە دوو و سەرھلدان ب ھەمی ھێزا خوەڤە نەشییا مە بكەتە خوجھێن ئاخێ و مەزنترین بەربەست ژی، دەما ژ ئەڤێن ل سەری من گوتین، كەسێن نە ھەژی چوونە جھێن ھەژی و بوونە بەرپرسێن كەسێن ھەژی و خویایە ژی، ئەگەر تە بڤێت كومەلگەھەكی، مللەتەكی ژناڤ ببەی، بریارێ بكە دناڤ دەستێن كەسەكێ نەزان و بێ پلاندا!
-------------------https://www.facebook.com/photo/?fbid=10218261442927824&set=g.209899095715001

ليست هناك تعليقات: