2010/12/10

هه‌ناسه‌یێن شیعرى





پێشمه‌رگه‌
                                            
هه‌ر بهوستا پێ خوه‌ لێدانى
شوین پێن منن و
گولله‌یه‌ك یا ڤێكه‌تى!
هه‌ر دارا مه‌زنا بگه‌هیێ و
لبه‌ر سیبه‌را وێ بروینى
گورێ شه‌هیده‌كى یه‌ و
دڤێت سرودا ئه‌ى ره‌قیب ل سه‌ر بخوینى...

تبه‌رك
                                        
ل په‌حناتیا
باژێرێ ئه‌ز لێ ژ دایكبویم
ماچ و سویندێن خه‌لكى
ده‌ستێن شێخى بون!
پشتى ماچێن تلستاران
ماچێن شێخان ژى
به‌رێڤه‌ى باژێرى بون...

نهێنى  
                                
داڤێن پرچا ته‌
وه‌ك په‌یڤێن شعره‌كا من
چاڤێن خه‌لكى رادكێشن!
چه‌ند بكه‌ڤنه‌ به‌ر داڤێن شه‌ى و
حلى ببن..
هند شعرا من به‌لاڤ دبیت و
نهێنیێن جوانیا ته‌
 رادگریت..

ره‌نگ
                                  
دبه‌ریكانا ره‌نگان دا
تو، یا ئێكێ بوى!
چاڤێن ته‌، هاتنه‌ ره‌شكرن...
هه‌ر یاریا من خوه‌ لێدایى و
بویه‌ ده‌نگدان
هه‌ر زوى دبومه‌ به‌ر پیفك و
داڤه‌كا پرچا سه‌رێ من
دهاته‌ سپیكرن...

په‌شێمانى  
                              
د زانینگه‌ها عه‌شقێ دا
وانا ژ هه‌میان درێژ تر
 نڤیسین بو
هه‌ر ژ له‌وح ئه‌لمه‌حفوز و
ل جاهلیه‌تێ موعه‌له‌قاتێن ئه‌لسه‌بع
تا دگه‌هیه‌ مه‌م و زینا ئه‌حمه‌دێ خانى!
ب ئێك كلیك
لبه‌ر شاشا كومبیوته‌رى
نیڤا ژیێ من یێ بورى
 ب هه‌روه‌ دچوو
نیڤا دژى ب په‌شێمانى...

ڤیان    
                        
ئه‌ز دگه‌ل ته‌ بوم
هه‌ر ژ وێ روژا
ته‌ ب ده‌همه‌نا كراسێ خوه‌ یێ سور
عه‌رد د دویف خوه‌ را دمالى!
دوماهیك روژێن وه‌ستیایى
ب دوو سێ چپكێن خوینه‌كا سوور
ئاهـ و ئوهێن شعره‌كێ
د بشافتن و
هه‌ر گاڤا ئیلهاما شعرێ گیرو ببا ژى
تو دنالى...

كلچافك  
                              
عه‌سمانێ شینه‌ و
ئه‌و سیتافكا ژ ته‌ دپه‌شیت
نیڤه‌ك ژێ قرێژا پستویێ منه‌
نیڤا مایى ژى
مێیاتیا ته‌ كریه‌ د كلچافكى دا و
ئه‌و كلچافك
به‌رمایكێ شعره‌كا منه‌...

چنار    
                          
بێى ته‌
وه‌ك پیره‌ چناره‌كا
كه‌تیه‌ به‌ر پێلێن بایى و
تو شیعرێن من نابینى!
یان ساته‌ وه‌خته‌كى
بكه‌ڤیه‌ به‌ر شاشا كومبیوته‌رى
مه‌سجه‌كا بتنێ
بو من بشینى...

 ماندیبون  
                                      
جوانترین روژگارا من
چاڤێن من
بشكورین ژ لێڤێن ته‌ ددزین...
خوشترین په‌یڤا من
ببۆ ناڤێ ته‌
جوانترین شیعرا من
ببۆ په‌سنا ته‌
ژ هینگێ و ئه‌زێ ب شعرێن خو ڤه‌ ماندى
نه‌ هیبومه‌ ماچێن ته‌
نه‌ ژى فرینا
دگه‌ل درێژه‌ پیاسێن ته‌...

چیروك      
                              
دناڤبه‌را من و ته‌ دا
ژیان چیروكه‌كا شه‌رمینه‌ و
چاڤێن من باوه‌شكێن خه‌وێ دهێنێ!
هه‌ر شیعرا من درێژه‌ پیاسێن جادان
 تێدا نڤیسین
ئه‌وێ شیعرێ ئیسك دهێنێ

سویند  
    
هه‌ر ژ وێ روژا ته‌ ڤیایى
گه‌ڤزكانێ دگه‌ل شیعرێن من بكه‌ى
مه‌زنترین سویندا ته‌ خوه‌ پێ زنجیرداى
دگه‌ل درێژه‌ پیاسێن من
كت و جوتانێ پێ دهاته‌ كرن..

حیجاب  
                                  
دگه‌ڤزكا وه‌رزێ بهارێ دا
من په‌نا بو
جوانیێ و شیعرێن رویس دبر!
پشتى به‌لگ وه‌ریاین و
پایزێ خوه‌ رویس نیشانداى
من شیعر نه‌ نڤیسین و خو بێده‌نگ كر..

مالئاڤاهى  
                              
من ده‌ست
ژ نڤیسینا شیعرێ به‌ردا و
تو یێ ته‌لاران بلند دكه‌ى
ته‌ ئه‌ز دگه‌ڤزكێن شیعرێ دا هێلام و
تو یێ ده‌وله‌تێ
ژ ده‌ست دده‌ى..

شه‌هید

گورێ ژ هه‌میا بلندتر و
نه‌خشاندى تر!
سویندا ژ هه‌میا پر باوه‌رى تر،
كێلیا پشتا سه‌رێ وى یه‌ و
سالێ جاره‌كێ
ته‌له‌فزیون بیرێ لێ دئینیت...
سالێ ئێك جه‌ژن
زاروكێن وى ب دیاریێن به‌رپرسان شاد دبن!
ژ ئاخفتنێن وى
په‌یره‌وێ حزبان دهێته‌ نڤیسین
هول و جاده‌
بناڤێ وى هاتینه‌ ناڤكرن
هه‌ر سمینارا دهێته‌ گێران
هه‌ر ڤیسته‌ڤالا بهێته‌ به‌ستن
نهێنیه‌كا نوى یه‌ و
چه‌ند چاڤێن من ب بشكورینا مونالیزایێ دكه‌ڤن
بشكورینا شه‌هیده‌كى دهێته‌ بیرا من..

ليست هناك تعليقات: