2022/12/25

كەلتوركرنا سینەمێ

 

عبدالرحمن بامەرنی

دبیت ئەز سینەمێ رەخنە بكەم، لێ مەبەستا من رەتكرنا وێ نینە، ژبەركو ئەم پێدڤی كەلتوركرنا (سینەمێ)ینە. من گوت دبیت ئەز رەخنە بكەم، رەخنەكرنا من ل سەر خواندنا مەیە بۆ سینەمێ، ئایا ئەم دزانین گرنگییا سینەمێ بۆ مە وەك كورد چەندە؟ دەما ئەز بەحسا گرنگییا وێ دكەم، ئەز بەحسا وێ چەندێ ناكەم كا مە چەند ھولێن سینەمایێ ھەبن و مە فلمە فیستەڤال ھەبن و رێك ئەز بەحسا بەرھەمئینانا فلمان دكەم، ئەو فلمێن ئەم كورد دروست دكەین و فرێدكەینە ناڤ جیھانێ، مەبەستا من ب(ناڤ جیھانێ)، خەلكێن دی مە دڤان فلمان را ناس بكەت. ئھا من بەحسا ڤێ ناسكرنێ یە، ئەم چ رێك بگرینە بەر! ئەگەر ئەم خوە بەراورد بكەین دگەل بەرھەمئینانا سینەما جیھانی، ئەو رێژا فلمان ئەوا ئەو سالانە بەرھەم دئینن و ئەو فلمێن دەربرینێ ژ گەلێن وان، وەلاتێن وان، كەلتور و داب و نەریتێن وان دكەن، رێك من بەحسا كەلتور و داب و نەریت و زمان و نەتەوەییە. دڤێت ئەم دوو تشتا ژ ئێك جودا بكەین، مە سینەما كوردی ھەبیت، لێ ئەو ھەبوونە چ جورەك بیت؟ ئەو جورێ من دڤێت ژێ بێژم، ئەو فلمێن ل سەر كوردان و مێژوو ووووو دھێنە بەرھەمئینان، ئەو فلم بن یێن رەنگەڤەدانا كوردان دناڤدا بیت، ژبەركو ئەم ھێشتا دەربازی وێ قوناغێ نەبووینە فلمان بۆ بازرگانیێ بەرھەم بینین و ھێشتا ئەم یێ دقوناغا خوە ناسناندنێدا. ئەگەر ئەڤ فلمە فستیڤالە ژی دڤی دەربارەیدا پێنگاڤان بھاڤێژن، باوەردكەم ھینگێ فلمە فێستیڤالێن مە ژی رامانەك ژبۆ ھەبیت، ئەگەر نە، مەبەستا من ب نە، ئەگەر وەسا كار ژبۆ نەھاتبیتەكرنێ ژی، دڤێت ئێدی گرنگی و زێدەتر راوەستییان ل سەر ڤێ خالێ بھێتەكرنێ و ئەگەر سانسورەك ھەبیت ژی، ژبەركو ئەز نزانم! لێ دڤێت ئەو سانسورە د شێوازێ پشتەڤانیكرنا فلماندا بیت، ئەو فلمێن دڤێن ھاریكاریێ ژ حكومەتێ وەربگرن و من بەحسا وان ژیكە، ئەڤێن برێكێن دی فلمان بەرھەم دئینن، شووناسێ كوردان پێڤە دیار بیت.
ـــــــــــــــــــــــhttps://www.facebook.com/photo/?fbid=10217822186826696&set=g.209899095715001

ليست هناك تعليقات: