2022/12/25

ئەگەر شانوگەرییا (ھۆشێن تەرمەكی) رەخنە بكەین

 

عبدالرحمن بامەرنی

ئەز بخوە ئێك ژ پشتەڤانێن ھەر چالاكیەكا ئەدەبی و ھونەریمە ل باژێری بھێتەكرنێ و ئەز دبینم، ئەو پێنگاڤەكن بەرەڤ پێشڤەچوونێ و ئاڤەدانكرنا باژێری، ژبەركو ئاڤەدانكرن لدەف من ئاڤاھیێن بلند و تاوەر نینن، ھندی من بەحسا ئاڤاكرنا مێشكی بیت.
شانۆگەریا (ھۆشێن تەرمەكی) ژی ئێك ژوان چالاكییان بوو، كو دڤی دەرگەھیدا ئەم بەرەڤ خوە كێشایین و سەرەرای ماندیبوونا دەرھێنەری، یا ئەكتەران كو ھەمی شیانێن خوە ل سەر دەپێ شانۆیێ پیشانددان و ستافێ شانۆیێ یێن لپش پەردێ، كو من بخوە وەك نڤیسەرێ ڤێ گوتارێ ھیچ تشتەك نینە ل سەر زێدەبكەم، ژبلێ دەستخوشیێ، لێ وەك بینەرەكێ ڤێ شانۆگەریێ ئەز دێ ھندەك سەرقەلەمكان نڤیسم.
ژبەركو ھێشتا مە كەلتورێ شانۆیێ ل باژێری نینە، ھێشتا مە بینەرێن شانۆگەرییان پەیدا نەكریینە، ئێدی زوویە ئێكسەر ئەم شانۆگەریەكێ پێشكێشی بینەرێ خوە بكەین، چ پرسان د سەریدا دروست نەكەت و باوەشكێن خەوێ دبەر بەرێخوەدانێ را بھێنێ، شانۆگەریەكێ كو بینەر خوە دناڤادا نەبیت، نەشێت كارلێكێ دگەل وی دروست بكەت و خوە ئەو دەقێ ھەلبژارتیێ ل سەر ئاستێ جیھانێ چەند یێ بەربەلاڤ و بھێز بیت و یا من دڤێت زێدەتر بێژم، خوە ئەگەر ھەلبژارتنا دەقەكێ شانۆیێ ل ئاست نزمتر ژی بیت، لێ ب مەرجەكی بینەرێ شانۆیێ دروست بكەت، ئەڤە یانكو مە ب پێنگاڤ بینەرێن شانۆیێ ل باژێری دروستكرن.
ئەز نمونەكێ ژی بێژم، گەلەك جاران مە ھەڤالان دان و ستاندن كریە و ھەڤالەكی تشتەكێ جوان و زانستی ڤێھەبوویە، لێ ژكێم تێگەھشتنا مە بۆ بابەتی، ئەم نەشییاینە وەربگرین، وی ھەڤالی گوتیە ئەز دێ (دوو دەرەجكان ژبەر ھەوە ھێمە خارێ، دا ئاستێ خوە بینمە ئاستێ ھەوە)، مەبەستا وی دا ئەم دوی بگەھین و ئھا من بەحسا ڤان دوو دەرەچكانە، ئەگەر مە بڤێت شانۆیا مە جھێ خوە بریت و بینەری بۆ دروست بكەین، دڤێت دەرھێنەرێن مە ژی دوو دەرەجكان ل سەر خاترا مە بینەران بھێنە خارێ، ژبەركو ئەڤە گازندا من بتنێ نەبوو، بەلكو ل بەر دەرێ ھولێ مە ئەڤ دان و ستاندنە كرن و مە وێنەك ژی وەك بیرھاتن دگەل دا گرت.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــhttps://www.facebook.com/photo/?fbid=10217371482479369&set=g.209899095715001

ليست هناك تعليقات: