بحث هذه المدونة الإلكترونية

pertook

pertook

2015/12/06

دوو چیرۆك و دوو دیاری


فرین د وەرزێ‌ پایزێ‌ دا
                                                                                                           بۆ/ سحر و جوانیا پایزێ‌

ئەو تشتێ‌ لێدگەریا ژ نشكەكێ‌ ڤە هاتە بەر گوهان، دەنگێ‌ وێ‌ تژی مێیاتی بو و دناڤ پەیوەندییا وێ‌ دا، حەزێن پەنگیایی هەبون. دڤیابا ژمێژە من خودانا ڤی دەنگی ناسكربایە! ئەڤە دانپێدانێن وی كەسی بون، دەما گوتیە من "ئێكەم تشتێ‌ ئەز بەرەڤ وێڤە بریم، پەیوەندییەكا تەلەفونی بو".  من چیروكا وی حەژێكر، ئەز ژی ل هزرەكێ‌ دگەریام بكەمە نڤیسین و ئها ئەڤە بابەتەك یێ‌ بەر بهزرێن من دهێت. بەلێ‌ گوهێ‌ من یێ‌ لتە، سوز بیت، ژبلی قەلەم و كاغەزێن من، كەس نهێنییا حەژێكرنا تە نەزانیت، گوت: دەم وەرزێ‌ پایزێ‌ بو و تشتێ‌ ئەز و ئەو گەهاندینە ئێك، مە هەردوویان حەز ژ پایزێ‌ دكر، وێ‌ ناڤێ‌ خوە كربو پایز و من حەز ژ پایزێ‌ و وەریانا بەلگان كر، من بو پایزێ‌ دنڤیسی و وێ‌ حەز ژ نڤیسنێن من و پەسنا من بو جوانیا ڤی وەرزی كر! پایزێ‌ لدەف وێ‌ رامانا خوە هەبو و بەر سینگێن وێ‌، تژی حەژێكرن و ئومێد بون، پایزێ‌ لدەف من جوانییا خوە هەبو و دگەل دا، من تەمەنێ‌ خوە ژبیر دكر. شەڤێن درێژ، مە پێكڤە دبوراندن و من ب زمانێ‌ رومانێ‌ بو دئاخفت و زمانێ‌ من هەستێن وێ‌ دئازراندن، وێ‌ بزمانێ‌ بێ‌ ئومێدیێ‌، بەرەڤانی ژ خوە دكر و من هەست ب شەرمێ‌ دكر! ئەڤە ئەو گوتن بون، دەما من راستییا ڤێ‌ حەژێكرنێ‌، بو پایزێ‌ ڤەگێراین! ل دەستپێكێ‌، پایزێ‌ بەحسا ناڤێ‌ خوە كر، پایز لدەف وێ‌، نە بتنێ‌ ناڤێ‌ ئێك ژ وەرزێن سالێ‌ بو، پایزێ‌ پێناسە و رامانێن جودا هەبون، وەرزێ‌ رویسكرنێ‌، وەرزێ‌ راكرنا ماسكان بو. گوتە من، وەریانا بەلگان، نە رامان ژێ‌ مرنا ژیانێ‌ یە، ژیان هینگێ‌ دمریت، دەما پەیڤ هەستا دمرینن.
وێ‌ گەلەك حەز ژ زمانێ‌ وی دكر، تایبەت دەما پەسنا وێ‌ ب پەیڤێن خوە دكر. پەیڤێن وی ژییان ددا وێ‌، مێیاتییا وێ‌ دئازراند، تشتێن نەپەنی سەرئاڤ دكرن، هەبونا وێ‌ نیشان ددا، دەوروبەرێن وێ‌ تژی مێیاتی دكر، پەر بو دروستدكرن، فرین نیشان ددا، دفری، فرا وێ‌ گەلەك چوو، هەست بخوە كر، روساتییا خوە دیت، بەرسینگێن خوە دیتن چ حەژێكرن تێدایە و دلێ‌ خوە دیت چەند یێ‌ تژی ڤیان و عەشقە، دادان ژبیرێ‌ چوو و پەیڤێن وی نەشییان جهێ‌ دادانێ‌ نیشان بدەن و هێشتا ئەز نزانم، زمانێ‌ من یێ‌ نڤیسینێ‌ ژڤێ‌ عەشقێ‌ ل كیڤەیە و چ ناڤ بو ڤێ‌ چیروكێ‌ هەلبژێرم. پایز لدەف هەردوویان نە ئێك رامان بو، پایز لدەف وی، وەریانا سالێن تەمەنێ‌ وی بو و لدەف وێ‌، وەریانا بەلگان و رویساتی بو.  هەردوویان حەز ژ پایزێ‌ كر و دناڤ پایزێ‌ دا بەرزەبون، ئەو، بەرەڤ نڤیسینا رومانێ‌ ڤەچوو ڤییا پایز درومانا وی دا، ژ چاڤێن وێ‌ رەنگ ڤەدەت و ئەوا دی، بەرەڤ عەسمانان ڤەچوو، ل چەقێ‌ دارەكێ‌ دگەرییا، هێلینەكێ‌ ل سەر دروست بكەت!!


سەر رەقیا نوژدارەكی
                                                                   بۆ/ نوژدار سەعد  كازم
ئەڤە بهژمار بونە هەیڤەك و دوو رۆژ ئەز نە رونشتیمە سەر كەلێژا خوە و من ئاگەهـ ژ كەلەخێ‌ خوە نە؛ لدەستپێكێ‌ دەستەكێ‌ من بتنێ‌ هەمی رابون و رونشتنێن من بۆن، ئەوی دەستی ژی هەمی داخوازیێن من نە دگەهاندن، بتنێ‌ مەسجا من بۆ ژ بۆ ئەوێن لهنداڤ سەرێ‌ من، كا ئەز چەند هەست ب ئازارێ‌ دكەم.. دڤی ماوێ‌ ئەز ل سەر ڤی تەختی، هەر كەسێ‌ من سلاڤەك ژی كریێ‌ دهات و پەسنا من دكرن، هندەك سەروچاڤ چەند ژمێژە بو نەكەتینە بەر چاڤێن من و ئها ئێك ئێكە ئەو روژ یێن دهێنە بیرا من، هەر ژ دەما مە ئێك ناسكری و كا چ دناڤبەرا مە دا هاتیە رویدان و چێبوی.. دڤان روژێن مانا من دا و ئەز كەلەخەكێ‌ درێژكری، چەندا حەزا رابونەڤەییا من دخواستن دووجار هندا حەزدكر ئەز ڤێ‌ جیهانێ‌ بجهـ بهێلم؛ هەر كەسێ‌ دهاتە هنداڤ سەرێ‌ من دەستێن خوە بلنددكرن و دوعایێن خێرێ‌ بو من دخاستن، لێ‌ من دزانی ئەو دوعایێن بەروڤاژی لمن دكەن، ئەوان دڤێت ئەز ئێك لایی ببم، یان دژیانێ‌ دا بمینم یان ژی ب ئێك جاری وان بهێلم؛ هەر زوی من مرازا وان دزانی و چەند بێهنا من یا تەنگ بێهنا من تەنگ تر دكرن.. من كەلەخێ‌ خوە و ئەو دهێلان و ئەز لدویڤ سەرێ‌ خوە دچووم، هەر ژوورا ئەز دگەهشتمێ‌ بهژمار شەش تەخت و شەش نەساخ و بكێمی شەش كەسێن دی لهنداڤ سەرێ‌ وانن و ل بەر خزمەتا وانن، پترییا وان ژی وەك من دانعەمرن و دێ‌ هزركەی ئەڤ قاتە بتنێ‌ بو كەسێن بناڤ سال ڤەچوویی ڤە یێ‌ هاتیە تەرخانكرن. نە روژەكێ‌ و دوان و سییان ژوور ژوور من قەست دكرێ‌، كەسەك وەك من یێ‌ بێ‌ پێژن نەبو، هەمیان شییان هەبون، هندا شیانێن ئاخفتنێ‌ و هندا شیانێن رابون و رونشتنێ‌ و خوە خارن ژی لمن هزرەت بو! دا قەستا كەلەخێ‌ خوە كەم و ئێدی من نەدڤییا دەستێ‌ من ئازارێن من بگەهینتە ئەڤێن لهنداڤ سەرێ‌ من و خزمەتا من دكرن، چەند من خەلكەك یێ‌ بخوەڤە مژوول و ماندیكری؛ ئها ئەڤە ئەو روژە یا من بەرهەم تێدا چاندی و ئەزێ‌ وی بەرهەمی دكێشمە بەر سینگا خوە!! هەمیان دزانی ئەڤ قاتە یێ‌ بێ‌ وەغەرە و كێم كەسان دەرفەتا هەی ژێ‌ دەركەڤن، بتنێ‌ دوو كەس نەبن، ئەو نوژدارێ‌ هەروو دهاتە هنداڤ سەرێ‌ من و چارەسەرییا من دكر و ئەڤ كەسێ‌ گیانی ژ قركا مروڤان دهەلكێشیت! هەردوویان ملێن خوە دبەر ئێك را بربون، بتنێ‌ من دزانی ئەو هەردوو چەند هەڤركیێ‌ ل سەر مرن و ساخ بونەڤەییا من دكەن.. چەند نوژدارەكێ‌ سەر رەق بو، نەدڤییا من بدەست هەڤركێ‌ خوە ڤە بەردەت و لدوماهی جار دوعایێن نەمانا من ژ مانا من زێدەتر لێدهاتن، لێ‌ سەر رەقییا نوژداری، سەر ژ هەمییان ستاند و دەستیرییا زڤراندنا من بو مال دوماهی نیشانێن هەڤركیەكا شكەستی بون، نوژداری ئیمزا خوە ل سەر كری!

تێبینی: دكوڤارا رامان ژمارە 223 ێ‌ دا هاتیە بلاڤكرن ل روژا 5/12/2015

إرسال تعليق