2021/11/07

دەما پێلاڤ دگەل نیشتیمانی یەكسان دبیت

 موحەمەد ماخوت*

گەلەك شێوازێن گوتار نڤیسینێ ھەنە و نڤیسەر ژی ژبۆ گەھاندنا بابەتێ وان دڤێت بگەھینن، پەنایێ دبەنە بەر گەلەك شێوازان، تایبەت ئەڤ شێوازێ بزانن دێ خواندەڤان زێدەتر كونتاكێ دگەلدا كەت و شێوازێ گوتارا ئەدەبی یان ساخر، جورەكە زوی پەیاما خوە دگەھینیت، ھەر وەك دڤێ گوتارا نڤیسەرێ سوریێ بناڤ و دەنگ (موحەمەد ماغوتی)دا.
ـ دادوەر: ئەرێ تە ل رۆژا ھندەی ھندە ل گورەپانا گشتی و جاددێن ب قەرەبالغ گازیدكر، كو نیشتیمان دگەل پێلاڤێ یەكسانە؟
ـ گونەھبار: بەلێ.
ـ دادوەر: ئو ل بەرامبەری رێزێن پالە و جوتیاران؟
ـ گونەھبار: بەلێ.
ـ دادوەر: ئو ل بەرامبەری پەیكەرێن قارەمان و لناڤ گورێن شەھیدا؟
ـ گونەھبار: بەلێ.
ـ دادوەر: ئو ل بەرامبەری ناڤەندێن خوبەخشیێ و شەركەرێن دێرین؟
ـ گونەھبار: بەلێ.
ـ دادوەر: ئو ل بەرامبەری كومێن گەشتیار و سەیرانچییان؟
ـ گونەھبار: بەلێ.
ـ دادوەر: ئو ل بەرامبەری ئاڤاھیێن رۆژنامەڤان و ئاژانسێن دەنگ و باسان؟
ـ گونەھبار: بەلێ.
ـ دادوەر: نیشتیمان.. خەونا زارۆكینیێ یە و بیرھاتنێن پیراتیێ نە و حەزێن گەنجان و گورستانا داگیركەر و تەمعاكاران و قوربانیێن بھەمی سەرومالێن خوە، ب دیتنا تە ئەڤە ھەمی بتنێ بەراوردە دگەل پێلاڤەكێ؟.. بوچی؟ بوچی؟
ـ گونەھبار: ئەز بەنی ئەز یێ پێخاسبووم.
موحەمەد ماغوت:
*گەمژەییە ئەگەر بەرگریێ ژ نیشتیمانەكی بكەم و من خانیەك دناڤدا نەبیت.
  • گەمژەییە ئەز قوربانیێ ب گیانێ خوە بدەم و زارۆكێن من پشتی من خازوكیێ بكەن.
*گەمژەییە دەیكا من ژ بەرزەبوونا من بێچارەبیت و نەزانیت بوچی ئەز مریمە.
*شەرمەزاریە ئەز ھەڤژینا خوە پشتی خوە بۆ كێلبێن سا بھێلم.
  • نیشتیمان ئەوە بنەمایێن ژیانێ بۆ من پەیدا بكەت، نە ھوكارێن مرنێ. ژێیاتی(انتماء) درەوەكە سیاسیان داھێنایە ژ پێخەمەت وان ئەم بمرین!
*من باوەری ب مرنێ نینە ژ پێخەمەت نیشتیمانی، نیشتیمان ب كەسێ خەسار نابیت ئەمین خەسار.
*دەما نیشتیمان دكەڤیتە بەر شەرەكێ، دێ گازی ھەژاران كەن بەرگریێ ژێبكەن و دەما شەر بدووماھی دھێت، گازی دەولەمەندان دكەن بۆ دابەشكرنا دەستكەفتان!
*دڤێت تو بزانی ل نیشتیمانێ من، سینگێ قارەمانان تژی رساس دبیت و زكێ خاینان تژی مال، ئەو كەس دمریت یێ نەھەژی مرنەكێ ل سەر دەستێ كەسەكی شایستەی ژیانێ نەبیت!
ــــــــــــــــــــــــــــ
ـ كوردیكرن: ع بامەرنی
ـ موحەمەد ئەجمەد عیسا (ماغوت) (12 كانینا ئێكێ 1934- 3 نيسان 2006)، بەرچاڤترین شاعرێن ھەلبەستا پەخشانكی ل وەلاتێ عەرەبی، ل سلمیە ل پارێزگەھا حەمایێ ژ دایكبوویە.

ليست هناك تعليقات: