بحث هذه المدونة الإلكترونية

pertook

pertook

2015/09/14

كورتە چیروك زەنگا تەلەفۆنێ‌

ebdulrehman bamerni
تەلەفون بۆ هات و تەلەفون دا بەر گوهێن خوە.
ـ ئەلو؟
ـ ئەلو 2
ـ چ دەنگ باسێن راگەهاندنا ئەنجامێن تاقیكرنان نینن؟
ـ نە یێن دبێژن، دەمژمێر شەشی ئێڤاری دێ‌ ل مالپەرێن ئەنترنێتێ‌ هێنە بلاڤكرن.
جارا دوێ‌ یە ژ خەونێن خوە دڤەقەتیت، ڤێجارێ‌ زەنگا تەلەفۆنێ‌ بو و جارا دی قیژیێن برایێ‌ وێ‌ یێ‌ ساڤا. بریار دا ژ ئودێ‌ دەركەڤیت. ژ ئودێ‌ دەركەت. دەیكا وێ‌ گوتێ‌: كووڤە كەزی زەرا من؟ لێ‌ زڤراند: دێ‌ چمە د بەلەكونێ‌ دا؛ پیچەك بێهنا من یا تەنگە. ل جادەیێ‌ چەند كچێن زارۆك یاری دكرن، هەر ئێكێ‌ بووكەك ل بەر سینگا بوو، زارۆكەكێ‌ ژوان بەرێخوە دا بنك وێڤە و گۆتە هەڤالێن خوە: ئەوا هە بووكا منە د بەلەكونێ‌ دا، پرچا وێ‌ وەك بووكا من یا زەرە. هەڤالێن وێ‌ پێ‌ كرنە كەنی و گوتنێ‌: هەكە راستە بووكا تە بیت، دێ‌ نوكە هێت یاریكان دگەل تەكەت؟ ژ بەلەكونێ‌ بەرەڤ دەرگەهێ‌ شقێ‌ ڤە چوو و شمك دا سەر پێن خوە و بەرەڤ جادێ‌ و زاروكان برێكەفت. ل جاددێ‌ بتنێ‌ چەند گەنجان دگەل ئێك سوحبەت دكرن، ئێكی ژوان گۆت: ما من نە گوتە هەوە، ئها ئەڤە هەڤالا من یا پرچ زەر هات، دێ‌ نوكە هێت دەستێ‌ من گریت و دێ‌ وە هێلینە بتنێ‌! دەما گەهشتیە دەف وان، دەستێ‌ وی گرت و گوتێ‌: دا بكەینە غار،
ژ ڤارا هەمیان دویر كەڤین؟ دەنگێ‌ دەیكا وێ‌ نەهێلا بچیتە ژڤانێ‌، دەستێ‌ وی بەردا و ل دەنگێ‌ دەیكا خوە زڤری، دەیكا وێ‌ گوتێ‌: چاڤێ‌ تە ل برایێ‌ تە بیت، ئەز دێ‌ چمە ڤێ‌ ماركێتێ‌ و سەر پێ‌ زڤرم، هێشتا دەیكا وێ‌ عەبا ل سەرێ‌ خوە نە دانای، دیت عەبایێ‌ ل سەر سەرێ‌ وێ‌ و ب دەرەجان دا ژووردا دچیتە خارێ‌. ماركێت ل سەرێ‌ جاددێ‌ یە. پارێن خوە كرنە ددەستێ‌ دكانداری دا، لهیڤیێ‌ ما، هیڤییا وێ‌ درێژ بو و دكاندارێ‌ ب بكرێ‌ خوە ڤە مژول؛ ئەو ژبیر كر. سەرەك ل ماركێتێ‌ و رەفاتكێن وێ‌ دا، ئەو تشت نەدیتن یێ‌ دەیكا وێ‌ دڤیان بكریت، ژ دكانداری پسیار كر؟! هێشتا چ بەرسڤ نەداینێ‌ برایێ‌ وێ‌ یاری ژێ‌ دڤییان و دەهمەنێن وێ‌ دكێشان. رونشتە دەف برایێ‌ خوە و گلیزانكێن وی ڤەكرن، بو تیقەلیقا كەنیا برایی و كەنییا وێ‌ بكەتنا وێ‌ هات، ئەگەر هەڤالا وێ‌ دەستێ‌ وێ‌ نەگرتبا دا كەڤیتە ناڤ وێ‌ جوكا پیس ئەڤا ل بەر رەخێ‌ جاددێ‌ دا دچیتە خارێ‌، هەر باش بو چاڤێن وان كوران ڤێنەكەفتین، هەڤالا وێ‌ گوتێ‌: كەنیا خوە داعویرە تا گەنجێن هەنێ‌ ژمە دەرباز دبن، تە هەتكا مەبر! لدوور خوە زڤری، برایێ‌ وێ‌ یێ‌ بچووك لوان دران نەمایە، لێگەرییا، نەزانی چوو دكیش قولاچكێ‌ را و ژ نشكەكێ‌ ڤە دیت ل سەر كورسیكێ‌ رونشتی یە و نارگیلە یا ددەستی دا، لدەف وی چەند گەنجێن دینە و هەمییان بەرێن كورسیكێن خوە یێن داینە ئێك و سەرێن خوە یێن بنك ئێك ڤە برین. خوزی من زانیبا هین چ دبێژنە ئێك، هەڤالا وێ‌ لێ ڤەگێراند و گوتێ‌: خەما نەخو جانا من، ئها دێ‌ بو تە بێژین، هەما تو بخو بخوینە، دێ‌ زانی بوچی سەرێن مە نزیكی ئێك بون؛ موبایل كرە ددەستان دا و ل نامان نێری، پەیڤا حەژێكرن و خوشتڤییا من و تە ناهێلم و بێی تە نەشێم بژیم، دەستێن خوە ژناڤ دەستێن وی ئینانە دەرێ‌، ئەگەر تو ڤان هەمی پەیڤان دبێژیە من، ئەز دترسم بەری من تە گوتبنە گەلەك كچێن دژی؟ تو بو وێ‌ هزرێ‌ ژ من دكەی، تو ئەو روژی یا لمن دهەلێت و ژیانێ‌ بمن دپەخشیت، تو ئەو هەیڤی یا شەفەقێ‌ ددەتە شەڤێن منێن تاری، گوهێ‌ خو بدە لێدانێن دلێ‌ من دا راستیێ‌ بزانی، دەما دهێیە دەف من هەمی تشت لدەف من ئالوز دبن، هەناسەیێن من نزم و بلند دبن، هەمی تشت تێك دچن، گوتێ‌: كومبیوتەرێ‌ تە یێ‌ تێك چوویی و دڤێت بهێتە فورماتكرن، تو دشێی دەمژێرەكا دی بهێی وەرگری دێ‌ بو تە بەرهەڤكەم، بەری بچی ژمارا تەلەفونا خوە بدە من، هەر گاڤا ژ فورماتكرنێ‌ تەمام بو، دێ‌ پەیوەندیێ‌ بتە كەم. هێشتا میلێن دەمژێرا دەست نیشانكری ل سەر ئێك سیار نەبوین، ژوور تاری بو و ئەلەكتریك هاتە برین، هەر باشە كومبیوتەرێ‌ وێ‌ (دیستكوپ) نە، هەكە نەدشییا ل ئەنجامێن تاقیكرنان بنێریت، ئەنترێت وەكی رێڤەچوونا كیسەلەیە و بارێ‌ وێ‌ یێ‌ گران بوی، شوفێر راوەستا و گوت: ئەز ترومبێلێ‌ ژڤێرە زێدەتر ناهاژووم، ڤێرە خوش جهە و بلا سەیرانا قوتابیان ئەڤ سالە لڤێرە بیت، ئەو جهێ‌ وە بو من دەست نیشانكری گەلەك یێ‌ دویرە و رێك یا نەخوشە، ما چ تشتێ‌ خوش مایە، دلێن هەمیان نەدخوشن، هەمی ددودلن و دلێن وان ل سەر سەدێ‌ خوە دقوتیت، بەرهەمێ‌ سالەكێ‌ یە و هەر ئێكێ‌ دڤێت بزانیت رێژا نمرێن وێ‌ چەند ژ سەدێ‌ یە و هەر كچەكێ‌ خەونەك یا هەی، هەر كچەكێ‌ كولیژەك دڤێت و هەر كولیژەكێ‌ ژی نمرا خوە یا تایبەت هەیە. دەنگێ‌ قوتانا دەرگەهی بیرا وێ‌ ل هاتنەڤەییا دەیكا وێ‌ ئیناڤە، دەیكا وێ‌ قاقا یێن بو برایێ‌ وێ‌ یێ‌ بچیك ئیناین و كەیفا وی گەلەك هات، نمرێن خیشكا وی لدویڤ خەونێن وێ‌ نە، ئەو كولیژا وێ‌ دڤێت دێ‌ شێت قەست كەتێ‌، دەستێ‌ خوە دا تەلەفونێ‌ و هێشتا زەنگا ئێكێ‌، گوتێ‌ ئەلو: مزگینییا من لتە رێژا نمرێن تە 72 و پوینت سێ‌ یە، ئەڤ كولیژا تە خەون پێڤە دیتین دێ‌ شێی لێ‌ خوینی و نمرێن من نە لدویڤ خەونێن من بون، ئەز نەشێم دگەل خوشتڤیێ‌ خوە ل هەمان كولیژە بخوینم، نمرێن وی ژ یێن من زێدەتربون، یێن من ژی نە دخرابن، دەیكا وێ‌ گوتێ‌: ما دەم نمرێن تە نە دخرابن و وەك تەڤیاین وەسا هاتن، ئەز دێ‌ جوانترین دیاری بو كچا خوە یا جوان كرم، جوانییا من و كەیفا من تو و برایێن منن و هین بو من دیاری نە، دەستێ‌ وێ‌ كرە دناڤ دەستێ‌ خوە دا و برە بەر دەڤێ‌ خوە و ماچی كر. ئەڤە ئێكەم كورە ماچی دكەت، پەیوەندیێن خوە زێدەتر لێكرن و چەند زەنگا تەلەفونێ‌ لێدابا، دزانی مزگینییا ماچەكا نوی یە و چەند حەز ژوی دكر، هند حەز ژ تەلەفونا خوە دكر، دەما ژێ‌ هاتیە داخوازكرن، ل سەركەفتنا وێ‌ ل ئەزمونان چ بو بكەنە دیاری، گوت: موبایلەكا نوی و شاشە مەزن. 
تێبینی:
دروژناما وار ژمارە 1410 دا بلاڤ بویە
إرسال تعليق