بحث هذه المدونة الإلكترونية

pertook

pertook

2016/11/25

تابووت

ئەڤە زێدەترە ژ چار دەمژمێران، ئەز دناڤ ڤێ‌ تابووتێدا درێژكری و دڤان چاردەمژێراندا، هەمی رۆژێن تەمەنێ‌ من وەك شەریتەكا سینەمایی دكەڤنە بەرچاڤێن من و دەرباز دبن. شەریتەكا سینەمایی یا ژ هەستان سار، ئەڤە دوماهی بریارا منە، ئەز هەستێن سار و چاڤێن گەمارگرتی و كەنیێ‌ ژ قەستا ل پاش خوە بهێلم. 
چار دەمژمێران دناڤ ڤێ‌ تابووتێ‌ دا و هێشتا چ تشتەك نەشیایە هزرێن من بگوهوریت، ژیان لدەف من گەلەك بێ‌ رامان بویە و ژیانا بێ‌ ئامانج ، وەك دارەكا هشكارەیە، نە سیبەرێ‌ لدوورێن خوە دكەت و نە ژی بەرهەمی ددەت. هندەكان ژیانا وان ل تابووتێ‌ بدوماهی دهێت و من بریار دا، ئەز ل ژیانا ل پشت ویستگەهێن تابووتێ‌ بگەرم!
ئەڤ تابووتە گەلەك یا تەنگە، ئەڤە چەند جارە هەولێن خوە قولپاندنێ‌ ددەم، بەلێ‌ ل رەخێ‌ منێ‌ چەپێ‌، سەرێ‌ بزمارەكا ئاسنی دكەڤیتە ملێ‌ من و جارەكا دی خوە دقولپینم سەر پشتێ‌ ڤە. بۆچی تا نوكە كەسێ‌ گازندا ڤێ‌ بزماری نەگەهاندییە، كو بزمارێن دناڤ تابووتێدا، سەرێن وان نەهاتینە چەماندن؟! ئەز نزانم ئەڤێ‌ بزمارێ‌ چەند كەسێن بەری من بریندار كرینە، بەلێ‌ ما دێ‌ كی زانیت، هەر كەسێ‌ بهێتە دناڤ ڤێ‌ تابووتێدا، ئەو ئێدی رۆناهیێ‌ نابینتە ڤە و كەسەكێ‌ مرییە مری، ما كەنگی مرییان مافێ‌ گازندێ‌ هەیە و كی حسابەكێ‌ بۆ وان دكەت؟ ئێ‌ باشە خێر كەر، ئەڤە بیرا من دهێت، تە ئەڤ تابووتە بۆ خێرا خوە دروستكری و تە ل ڤێ‌ مزگەفتێ‌ دانایی، ئەڤە چەند سال دسەر ڤێ‌ خێرێ‌ دا دەرباز بوون و چەندین جەنازە بۆ گۆرستانێ‌ پێ هاتینە ڤەگۆهاستن! دێ‌ بەسە دێ‌، ما خێرا تە هێكا دیكلییە، تابووتەكا دی یا باشتر دروست بكە، باشتر دبەر كارێ‌ خوە را هەرە.
ئەز نزانم بۆچی ئەڤ هزرە هاتە سەرێ‌ من، ما چ رێكێن دی نەبون ئەز خوە ژ هەستێن سار دوور بێخم، ئێ‌ باشە ئەو ژی چوننە، ئەڤە ژی ئێك ژ بێئاقلیێن منە، من تابووت هەلبژارت، ما كەس نابێژیت مانگرتنا خوە راوەستینە، دێ‌ پسیار ل گازندا تە هێتەكرن، ما كەس ل دووڤ گازییا من ناهێت، ما ئەز نە ئێك ژ هاولاتیێن ڤی باژێری مە.
ئێ‌ باشە یا جەنابێ‌ رێڤەبەرێ‌ باژێرڤانیێ‌، یا جەنابێ‌ خێركەر، ئەڤ تابووتا نوكە ئەز تێدا، نە تابووتەكە ئەم مریێن خوە پێ‌ بڤەگۆهێزینە ناڤ گۆرستانێ‌، هەر وە خزمەتا مرۆڤێن ساخ یا پشت گوهڤە هاڤێتی، ئێ‌ پانێ‌ دبێژن قونا مریا دەرمانە، ئێ‌ هەر چوننە ‌بیت، رێزێ‌ ل مریێن خوە بگرن؟!
مانا من زێدەتر ژ چار دەمژمێران دڤێ‌ تابووتێ‌ دا، بیرا من ل تهێنێ‌ و برسێ‌ ئینا. مادێ‌ كی بۆ من ئاڤێ‌ و خارنێ‌ ئینیت، هەر كەس دزانیت دەما مروڤ چوو دتابووتێ‌ دا، ئەو دوماهی ویستگەها ژیانا مرۆڤی یە.
برسێ‌ بیرا من ل مرنێ‌ ئینا و بیرا من هات هێشتا ئەز یێ‌ دناڤ تابووتێ‌ دا و ئەز ب تابووت ڤە یێ‌ ل سەر ملێن هندەك مرۆڤان و خودێ‌ دزانیت دێ‌ من كیڤە بەن، لێ‌ یا ئەز ژێ‌ پشت راست، هێشتا مرنا من و برنا من بۆ ناڤ گورستانێ‌ زوویە و ئەز هەست ب لەشێ‌ خوە دكەم و دەستێ‌ من ژی بێ‌ كێشە یێ‌ دلڤلڤیت. ئەز بگومان كەفتم، كا ژ راستا ئەز ژ زیندییامە یان ژ مرییان. بتنێ‌ تشتێ‌ هەست پێدكەم و دزانم ئەز یێ‌ دژیانێ‌ دا مایم، دەنگێ‌ (خودێ‌ ژێرازی بیت) مشە دهێتە گوهێن من، وی دەنگی ژی ترسەك دی لدەف من پەیدا كر، پا هەكە ئەو خودێ‌ ژێرازی، هەر ئەز بم! 
ئێ‌ باشە یا جەنابێ‌ هەمی تشتی، تو بخو ژی دزانی كەس ب ئاشكەرای نەشێت داخوازیێن خوە بكەت، تو بخو ژی چ تشتی بۆ هاولاتی ناكەی، تابووت دووماهی رێكا من بۆ ئەز گازندێن خوە بگەهینم تە، تە تابووت لمن كرە دوماهی هەناسە و تە دڤێت من و گازندێن من بەرەڤ گورستانێ‌ ببەی.
كا راوەستن، من ژ تابووتێ‌ بینە دەرێ‌ و من نەڤێت ئەز نوكە بمرم؟ هێشتا گەلەك تشت یێن ماین ئەز بكەم و بێژم، ئێكەم تشت ژی ئەز دێ‌ ژ بزمارا ڤێ‌ تابووتێ‌ دەستپێكەم! یا ژ خێركەری ڤە دێ‌ خێر بۆ هێنە نڤیسین هەكە تابووت ژخوڤەكر و لڤی وەلاتی هەمی كەس وەكی ڤی خێركەری تشتان ژخوە ڤەدكەن. تشتێ‌ سەیر ژی لڤی باژێری، شوونا ئەڤ كەسێن هەنێ‌ بهێنە سزادان، دهێنە پاداشتكرن.
خرخرا كلیلێ‌ گوهێن من بەلكرن. بیرا من ناهێت كەس تابووتێ‌ ببەتە دجهەكێ‌ داخستی ڤە. من هەست پێكر، ئەز ب تابووت ڤە دانامە عەردی و ئەو دەنگێن دگەل تابووتێ‌ هاتینە ژوور، دگەل گرتنا دەرگەهی بێدەنگ بوون. دەرێ‌ تابووتێ‌ ڤەدكەم، هەمی تشت كەڤنارن و جوان هاتینە رازاندن. وێ‌ هەنێ‌ جەركەكێ‌ ئاڤێ‌ یە و وێڤەتر جوهنیەكێ‌ بەری یە و برەخڤە شالوكەكە و لكوژیێ‌ دی ددوكە و بیرا من ل (سەعدیێ‌ ددوكبێژ) ئینا، دەما گولشێنی شێنی دگوت و مە ملێن خوە دبەر چوخویێ‌ بەروپشت را دهەژاندن.
ئێ‌ باشە تابووت و ڤێرە. ئەز دەهان جاران یێ‌ هاتیمە ڤێ‌ موزەخانێ‌. هەر تشتێ‌ گەلەك خزمەتكری، لڤێرە یێ‌ خانەنشین بوی و خو ناهێلن چپكا توزێ‌ ژی بكەڤیتە سەر. ئەڤ تابووتە ژی وەكی حەفك ستوورێن باژێرێ‌ منە، دەما دزی و گەندەلیێن وان ئاشكەرا دبن، شنی دهێنە پاداشتكرن و خانەنشیكرنا وان ژی برێز و حورمەتە. بەلێ‌ تابووت! 
پشتی من دەرگەهێ‌ موزەخانێ‌ و تابووت ل پشت خوە هێلاین، بیرا من ناهێت بۆ جارەكێ‌ چ بهەلكەفت و چ بێ‌ هەلكەفت، پێ‌ من ب وێ‌ موزەخانێ‌ كەتبیتەڤە..!

دروژناما ئەڤرو ژمارە 1998 روژا 22/11/2016 دا بلاڤبویە
إرسال تعليق