2021/08/25

لێبورین ژ ماموستایان، بەلێ ئەڤە راستیە!!

عبدالرحمن بامەرنی

پوستەك ب زمانێ عەرەبی ل سەر تورا (فەیس بوكێ) كەتە بەچاڤێن من و دگەل لێبورینێ ژماموستایان، دێ وی پوستی وەرگێرمە سەر زمانێ كوردیێ و دێ گوتارا خوە ژی ل سەر نڤیسم..
(چەند ماموستایەك بۆ ھەلكەفتەكێ ھاتنە داخوازكرن و ل فروكێ سیاربوون و دەما دەرگەھێن فروكێ داخستین، ئەو ماموستا ھاتنە ئاگەھداركرن كو ئەڤ فروكە ژ چێكرنا قوتابی و خویندكارێن وانە، ماموستا كەتنە لەپێن خوە و ھەمیان ڤییان ژ فروكێ دەركەڤن و بترس بەرەڤ دەرگەھێ فروكێ ڤە چوون، دا گیانێ خوە رزگار بكەن، بتنێ ماموستایەك نەبیت و ئەو ل سەر كورسییا خوە ئارام یێ روونشتی بوو. دەما پرسیار ژێكرین، ئەرێ ماموستا تو بوچی نە رەڤی؟ ب باوەریڤە گوت: ئەو قوتابیێن مەنە. ئێكێ دی پسیار ژێكر: تو یێ پشت راستی، تە وانە باش گوتینێ؟ ماموستای گوت: ئەوا ئەز ژێ پشت راست، فروكێ شیانێن فرینێ نینن).
ئەز دێ نمونەكێ وەك بەراوردی ئینم، كا ئایا كێشە د چ دایە، كو ئاستێ خویندكاران بڤی رەنگی یێ لاواز بیت؟
ئەز ل پولا پێنجێ سەرەتایی بووم و ل وی دەمێ ل پولا پێنجێ شنی وانا عەرەبیێ دھاتە زێدەكرن، ھینگێ ل گوندێ بامەرنێ ژنەكا پیر بناڤێ (سەیدا مریەم) ھەبوو، خودێ ژێ رازی بیت و ئەم پرانیا زارۆكان دچووینە مالا وێ، ژ بۆ خواندنا دەرسێن قورئانا پیروز.
مالا وێ ئێك ژوور بوو و ل بەر سینگا وێ وەك ھولەكێ بوو، دیوارێن وێ ژوورێ خرەك كالوخكێن مە زارۆكان بوون ئەڤێن مە قەستا دەرسێ دكر، ڤان كالوخكان ژی لدویڤ ئاستێ وی كەسی یێ دھاتە دەرسێ، یان دەفتەركا ئەلیف بێتكا یان جزیا عەمایێ و تەبارەك و ھندەكان قورئانا پیرۆز تێدا بوون.
بۆ ماوێ سالەكێ من قورئان لدەف ختم و جاری كر، لێ بۆ ماوێ ئێك ھەیڤ تا دەفتەركا ئەلیف بێتكا من بدووماھی ئینای، كو (ئەبجەد و تەحیات) ھەمی مە ب ئەبجەدی د خواندن. مەبەستا من ب ھەیڤەكێ، ئێكەم تشت بنەمایەكێ خواندنێ لدەف مە دروست كر تا وی راددەی، دەما چوویمە قوناغا ناوەندی، ھینگێ (موتالعا) عەرەبی ھەبوو، ماموستایێ مە یێ عەرەبیێ ئێك جار د خواند و دا بێژیتە من بخوینە، ژبەركو خوە ئەگەر ئیشارەت ل سەر پەیڤان نەبانە ژی من دروست دخواند. نە بتنێ ئەڤە، دەما پەرتووكەك ب بەرچاڤێن من دكەفت، ئەز دشییام باش بخوینم و سەرەرای كو من دیار كری، خواندنا من ب زمانێ كوردی بوو و من چ ژ قەواعدا عەرەبیێ نەدزانی.
دا بھێمە سەر بابەتێ خوە و بەراوردییا خوە، ئەرێ بوچی ماموستایێن مە نەشێن بنەمایەكێ دروست نیشا خوێندكارێ خوە بدەن، كو بشێن ل سەر وی بنەمای ھەر چنەبیت، بشێن دروست بخوینن و بنڤیسن؟! بھزرا من ژبەركو خەما وان یا زێدەتر تەمامكرنا پەرتووكێ یە، نە كو گەھاندنا ماددەی، تایبەت ل قوناغێن دەستپێكی یێن بنەرەتی و دەما من پسیار ژ ماموستایەكی كری، كو ئەڤ شێوازێ لەزكرنێ د خلاسكرنا پەرتووكێ دا نەیێ دروستە و رەنگە خوێندكار دێ شەشێ بنەرەتی ژی بدووماھی ئینیت و بدروستاھی نزانیت بابەتەكی بخوینیت؟! دا بێژیت مانێ سەرپەرشتیارێن پەروەردێ دیڤچوونا مەدكەن و بۆ وان گرنگە پەرتووك بدووماھی بھێت!
كەس نەبێژیتە من ژبەركو ژیانا ئابووریا ماموستای نەیا گەرەنتیكریە و موچە نینن و قەیرانن، ژبەركو دوو رێك ل بەر سینگا ماموستای د مینن یان دەستان ژ وانە گوتنێ بەردەت یان ژی دروست ب ئەركێ خوە رابیت؟!!
https://www.facebook.com/groups/rwangeurexne/posts/4555277127843821/

ليست هناك تعليقات: