2024/08/07

كی مالێ پرێڤەدبەت ژن یان زەلام؟

عبدالرحمن بامەرنی

ئەم ل جھەكی دروینشتی بووین و بۆ سوحبەتا ژن و مێرەكان، ژنێ گوت: ماموستا من گوھێ خوە ددا رادیویێ و بەحسا ئەرك و مافێن ژنان دكر، دگوت ل سەر زەلامی پێدڤییە كو داینەكێ بۆ زارۆكان بینیت و خوە ل سەر ژنێ نینە خارنێ ژی بۆ زەلامی دروست بكەت، دڤیا ڤێ پرسێ بكەتە بەھانە و بەرسڤەكا لدویڤ دلێ خوە ژمن دڤیا. من گوتێ بەس من ژی ل رادیویەكێ گوھێ خوەدایێ دگوت، مافێ زەلامییە چار ژنان بینیت!

ھەر چاوا بیت دگەل كەنیەكا ژ دلا زەلامێ وێ، سوحبەت زوی ھاتە ڤەبرن، لێ یا گوتیە من ماموستا و ھەر چنەبیت دڤێت ھندەك سوحبەێتن سەركەفتنا خێزانێ بۆ بكەم، من گوت: ھەر چەندە ژن و زەلام پێكڤە تەمامكەرێن ئێكن و پێكڤە خێزانێ برێڤەدبەن، لێ پرسیار ئەڤەیە، كی ژ وان ھەردووكان مالێ رادگریت؟ مەزنان گوتنەكا ھەی دبێژیت (رێبەری چێترە ژ رێنجبەریێ) و بدیتنا من ئەركێ زێدەتر دكەڤیتە سەر ملێن ژنان، ئەو بەرپرسێن ئێكێنە ژ راگرتنا مالێ. سەرەدەریكرنا وان دگەل داھاتێ مالێ و كا ئایا چ بھێتە كرین و پێدڤیێن سەرەكی یێن ناڤ مالێ چەندن و ئەڤ پێدڤی و تشت كرینە ژی دڤێت لدویڤ داھاتی بن، بۆ نموونە ئەگەر داھاتێ مالێ یێ باش بیت، دڤێت ژن و زەلام پێكڤە روینن و مەزاختیێ خوە لدویڤ داھاتێ خوە بكەن، مەرج نینە ھەر تشتێ دلێ وان بچیتێ بكرن و نابیت پێدڤیاتیێن وان ژ داھاتێ وان زێدەتر بن و بۆ نموونە داھاتێ خێزانێ (600) ھزار دینار بن، دڤێت مەزاختیێ خێزانێ ژ (500) ھزار دیناران نەبوریت و ھزر د پاشتكەفتەكی دا بھێتەكرنێ بۆ رۆژێن تەنگاڤی و ئەڤە دێ چاوان ھێتەكرنێ، ئەگەر داخوازی بتنێ ل سەر وان تشتان بیت یێن پێدڤی پێھەی و ئەگەر تشتەكێ پێدڤی پێھەبوو و گەلەك پارە ژی لێبچیت، دڤێت دانوستاندنەكا ئارام دناڤخوەدا بكەن و ژبیرنەكەین ژی، پارە ل تشتێن ھویرومیر دچیت، كو گەلەك جاران ئەم دبێژێنە وان تشتان، تشتێن بێ مەعنە و یێن زێدە.
ـــــــــــــــــــــــــــ
رۆژناما ئەڤرو ژمارە (3566) یا رۆژا 7/8/2024

ليست هناك تعليقات: