2024/08/07

ئەز چ ژنان نائینم!

عبدالرحن بامەرنی

ھەڤالێ منە و ئەم دبێژینە ئێك پسمام ژی. دگەل ھەڤالینیا خۆش، مرۆڤ خێزانێن ئێك ژی ناس دكەت و من و برایێ وی ژی تێكەلی دگەل ئێك ھەبوو و برایێ وی چبوو د سەر سیھـ سالیێدا، لێ ھێشتا یێ زگورد بوو و كەیفا وی ئەو بوو، دەما ل كافیێ دروونشتە خارێ و نارگیلە دكێشا. ئەو كافیا ئەز ژێ دبێژم، كافیێن ناڤ بازاری نەبوون و قەستا جھێن خۆش دكر، ھەكو ئەم ب كولانكی دبێژینێ جھێن (راقی). كابرایی منەت پێنەبوو و ژبەركو چ بەرپرسایەتی ل سەر ملا نینن، ئێدی وەك وی دڤێت دێ بۆ خوە خۆش دكەت، لێ ڤێ خۆشیێ برایێ وی یێ مەزن نە ئارام دكر و جارەكێ گوتە من، ئەر تو بۆچی جارەكێ دگەل برایێ من نائاخڤی و بێژیێ بۆ خوە ژنەكێ بینیت؟ ئەم ھەڤالین و نەخۆشیا وی یا منە و تێكەلیێن من ژی دگەل برایێ وی تێكەلیێن رێزگرتنێ نە و من گوتێ بلا.
پشتی مە چەند بابەت ڤەكرین و من راكێش كرییە ناڤ ئاخفتنان، من ژێ ئینادەر، ئەوی سەربۆرێن گەلەك كەسان یێن دیتین و ھزر دكەت، ژنئینان بەلایەكە شوینا خۆشیەكێ بیت و كورتییا وێ گوت: "تە راستی بڤێت من كچەك دڤێت ھەمی سالوخەت لدەف ھەبن، یا جوان بیت، خواندەڤا بیت، مالباتا وێ د حالخۆش بن و چ كێشە نەبن، یا ب رەوشت بیت و كابرا ڤێرا چوو". ئێ من گوتێ ب ساناھییە و دێ نوكە بۆ تە چارەسەر كەم، گوت چاوا؟ من گازی ئەڤێ ل بەر كافیێ كر و من داخوازا كاغەزەكێ و قەلەمی ژێكر و جوامێری بۆ مە ئینان. من گوتێ تو چوویە پێش چەند كچكان و بدلێ تە نەبن؟ گوت: باوەربكە گەلەكا. من گوتێ ژوان ھەمیان چ بدلێ تەنەبوون؟ گوت: ھەبوو یا جوان بوو بەس یا خواندەڤا نەبوو، ھەبوو یا خواندەڤا بوو بەس عاقلێ من ژ مالباتا وێ نەدبری و ھەبوو مالباتا وێ جوامێر بوون و یا جوان ژی بوو، لێ ئازادییەكا زێدە ھەبوو و من ھزركر دێ سەرێ من پێڤە ئێشیت. من گوتێ باشە یەعنی ھەر كچەكێ ژڤان ھندەك سالوخەتێن تە دڤییان لدەف ھەبوون و ھەمی پێكڤە لدەف چییا كومڤە نەدبوون؟ گوتی بەلێ. من گوتێ ناڤێ چوار كچان بێژە من، كو ھەر ئێكێ ھندەك سالوخەتێن باش لدەف ھەبن، گوت: (ھەلز، رۆژان، ھێما، نازك). من گوتێ باشە، سالوخەتێن تە دڤێن، مانە ھەر ئێك ژ (جوانی، ئاستێ خواندنێ، رەوشت، مالبات)ن، تە تشتەكێ دی ھەیە؟ گوت نەخێر و ھەر ئەڤەنە. من گوتێ ژ سەدێ ئەم دێ ھەر ئێكێ ژڤان سالوخەتان (25)ێ دەینێ و من بۆ خشتەك چێكر و من گوتێ بۆ جوانیا ھەلزێ، گوت (20) بدێ. من گوتێ بۆ جوانیا رۆژانێ؟ گوت 13 بدێ. من گوتێ بۆ جوانیا ھێمایێ؟ گوت 15ێ بدێ. من گوتێ بۆ جوانیا نازكێ؟ گوت (22)ێ بدێ. بۆ (ئاستێ خواندنێ جودا و بۆ رەوشتی جودا و بۆ مالباتێ ژی جودا، ھەر ئێكی نمرەك ژ (25)ێ مە بۆ دانا. لدووماھیێ مە نمرێن ھەر ئێكێ ژوان نڤیسین، پێنەڤێت ئەڤا جوانی لدەف ھەی مەرج نینە ئاستێ وێ یێ خواندنێ باش بیت یان رەوشت یان مالبات و ھەر ئێكێ بلندی و نزمییا نمران ھەبوو بۆ ھەر ئێكێ ژڤان و مە ئەنجامێن نمران رێزكرن، دەركەفت نمرێن نازكێ ژ ھەر سێكێن دی زێدەتر، من گوتێ ھەر (نازك)ێ بۆ خوە بخوازە و ما راوەستییایی و لھیڤیێ ما تشتەكێ دی ژی بێژمێ و من گوتێ: ئەڤا مایی دێ لدویڤ تە مینیت، ژبەركو ژن و زەلام دوو كەسێن جودانە و ژ دوو خێزانێن جودانە و دوو پەروەردەیێن جودانە و دوو بیركرنێن جودا و ھەتا خالێن ھەڤبەش دھێنە دیتنێ، دێ كێشە ھەر ھەبن و شوكور بۆ خودێ، ب یا من كر و نوكە بابێ زارۆكەكی یە و خودێ بۆ بھێلیت.
بۆ زانین، ئەڤ خشتەیێ من بۆ چێكری ل چەندین راھێنانێن خوە یێ كومەلگەھێ مەدەنی، من بۆ گەنجان گوتییە.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رۆژناما ئەڤرو ژمارە (3565) یا رۆژا 6/8/2024

ليست هناك تعليقات: