2022/02/03

چلییا (جەمال چەلكی) و ئیمزاكرنا پەرتووكا وی

عبدالرحمن بامەرنی

دڤان رێورەسماندا كو ئەڤرو لدەمژمێر 3:30ێ ئێڤاری ل ھولا لالش پرێڤەچووین، ژبلی خواندنا گوتارەكێ، من وەك ئێك ژ نزیكترین ھەڤالێن وی و وەك وەفایەك بۆ وان رۆژێن خوەش و نەخوش مە دگەل ئێك دەربازكرین و وەك بەرھەڤكرن بۆ ڤان رێورەسمان من دوو ئەرك ئێخستنە سەر ملێن خوە، ئەو ژی بەرھەڤكرنا پەرتووكا وی ژ گوتارێن وی ئەوێن ھاتینە بلاڤكرن یان بلاڤ نەبووین، ژ ئەرشیفێ وێ و دیزاینكرنا پەرتووكێ و تا مە ئیمزاكرنا وێ كریە ئێك ژ برگەیێن ڤان رێورەسمان و دیسان سەرپەرشتیكرنا پاشكویەكێ تایبەت ب ھەفتەنامەیا (رێگای كوردستان)، كو ژ 4 بەرپەران پێكھاتبوو و مە پەیوەندی ب چەندین ھەڤالێن وی كر و ھەر ئێكی ژوان ب گوتارەكێ، مە ئەو پاشكوییە بەرھەڤكر و ل ڤان ھەردوو ئەركان ژی سوپاسییا مەلبەندێ شیوعی یێن كوردستانێ دكەم، ژبۆ گرتنە بەرا ئەركێ چاپكرنا پەرتووكێ و دیسان سەرنڤیسەرێ ھەفتەنامەیا رێگای كوردستان، كۆ ئەڤ پاشكویە بۆ تایبەت بۆ ڤێ بیرەوەریێ تەرخانكری و ناڤێ وێ ژی كریە (رێگای جەمال چەلكی).

گوتارا من دناڤ رێورەسمێن چلیێدا من پێشكێش كری:
یا ب ساناھی نینە تو بھێی و ل سەر كەسەكی باخڤی، پەیوەندییا تە ب وی كەسیڤە ھەمی سنور بەزاندبن. ئاخر ئەز نەشێم بێژم ئەو پەیوەندی بتنێ ھەڤالینی بوو، ژبەركو رۆژانە مرۆڤ ھەڤالێن نوی ناس دكەت، لێ جەمال چەلكی بۆ من برایەك بوو، من بەحسا وێ برایەتیێ ژی نینە، ئەوا ب خوینێ مرۆڤی دگەھینیتە ئێك، لێ ناسكرن ھینگێ دبیتە ھەڤالینی و ھەڤالینی ھینگێ دبیتە براینی، دەما مرۆڤ بەشداری خوشی و نەخوشیێن ئێك دبیت، مرۆڤ ھوردەكاریێن ژیانا ئێك بزانیت و مرۆڤی ئەو خیرەتە ھەبیت گوھدارییا ئێك بكەت و مرۆڤ ژ وێ گوھداریكرنێ بێزار نەبیت.
دەستپێكا ناسكرنا من بۆ ھەڤال جەمالی برێیا برایێ وی مەسعودی بوو، ھینگێ دڤییا شعرێن خوە لێكبدەت و بگەھینیتە چاپێ، ل نڤیسینەگەھا من ل رۆژناما چاڤدێر مە ھەڤدوو دیت و ئەم ل سەر شعرێن وی روونشتین، ئێكەم پەرتووكا وی یا شعری بوو بناڤێ (ئەتموسفەرێن دارێتنا ھزران) من پێشگوتنەك ژی بۆ نڤیسی، گەلەك كەیفا وی ب ھەڤالینیا من ھات، راستی بیت ئەو كەیف یا بێ بەرامبەر نەبوو، ژبەركو كەسەك نەشێت ھەڤالینیا كەسەكی بكەت ئەگەر یێ بەرامبەر ژی ھەمان ھەست بۆ نەبن، ئەڤ ھەڤالینیە بەردەوام بوو و نڤیسینان ئەم دگەھاندینە ئێك، نڤیسین بونە تەلەفون و تەلەفون بۆنە دەركەفتن و پێكڤە روونشتن و ھەر چالاكییا با یان من پەیوەندیا تەلەفونی بۆ دكر یان وی دكر و مە پێكڤە بەرێخوەدایێ و مە دكرە بابەتێ دان و ستاندنێن خوە.
من رێكخراوەكا كومەلگەھێ مەدەنی ھەبوو و ژ حەزكرنا وی بۆ كومەلگەھێ مەدەنی و خوبەخشیێ، مە پێكڤە رێكخراوەك بناڤێ راتێستا بو وی ژی دروست كر و مە دامەزراندن، چەندین كارێن رێكخراوەی مە یێن پێكڤە كرین و چەندین چالاكیێن رێكخراوەیی مە پێكڤە بەشدارییا بۆ كری، چ ل دھوكێ بن یان ھەولێرێ و یان ژی ل سلێمانیێ.
ئەز ناڤەشێرم ھەڤال جەمال چەلكی كارتێكرنەكا زور ل سەر من ھەبوو، كو ئەز دناڤ كارێن رێكخراوەی و یێن رەوشەنبیری دا یێ بەردەوام بم، بوچی؟ ژبەركو دوو تشتان ھەڤال جەمال ژ كەسێن دی جودادكر، كەسەك بوو مایێ خوە دكەسێن دیدا نەدكر و ھەر دەم یێ گەشبین بوو، كەسەك بوو باوەرناكەم ئێك كەس ھەبیت بێژیت دلێ من یێ ژێ مای یان ئەڤ تشتێ نە جوان لدەف ھەبوو و جھێ بێزاریێ بوو، تشتێ دوویێ یێ من زێدە حەژێدكر، كەسەك بوو ھەست ب ماندیبوونێ نەدكر، تایبەت بابەتێن گرێدایی پرسێن نەتەوایەتی بانە، ئەوی خوە دكێشایێ و بۆ خوە بگرنگ وەردگرتن، ئەرشیفێ وی ل فەیس بوكێ وێ شەھدەییێ بو ددەت، ئەو تشتێن وی دنڤیسین و بلاڤدكرن.
ئەز بەحسا كارێ وی یێ حزبی ناكەم، لێ رژدییا وی دكارێ ویدا و دلسوزییا وی بۆیە ئەڤرو ھەڤالێن وی بیرەوەرییا چل رۆژیا وی ساخ بكەن، ئەز باوەرم ژی چوونا وی دێ ڤالاتیەكا مەزن ئێخیتە ناڤ ھەڤالێن وی ژی و ئەو دێ زێدەتر ھەست پێكەن، ژبەركو نڤیسەرەكێ چالاك بوو و د ھەمی رۆژنامە و كوڤاراندا، چاڤدێرەكی سیاسی یێ چالاك بوو و داخویانیێن وی ھەمی د مەقبول بوون و ئەڤە ژی روویەك بۆ ژ بۆ مەلبەندێ دھوكێ یێ حزبا شیوعی یا كوردستانێ و زێدەباری كارێ وی یێ رەوشەنبیری.
تشتێ ئەز و ئەو پرانییا جاران دگەھاندینە ئێك، ھەڤالێ مە یێ سیێ بوو، كو وی گەلەك جاران دگوتێ پیرێ مە بەسە و ئەم ب ھەمی تشتان دگەل ئێك دگونجین، ئەو ژی ھەڤال سەعیدێ شەریف بوو. ل بەرییا ھزر ل ساخكرنا ڤان رێورەسمان ژی بھێتە كرنێ، ئەز و كاك سەعید ل سەرڤێ چەندێ ئاخفتین، كو فەرە چلیا وی بھێتە ساخكرن و خوشبەختانە ھەڤالێن وی یێ مەلبەندی بڤێ چەندێ رابوون، ھەر باش بوو بڤێ بیرەوەریێ و ددەمەكێ گەلەكێ كورتدا، وەك وەفایەك بۆ خەباتا وییا نڤیسینێ، ئەم شیاین ژ بەرھەمێن وی یێن بلاڤكری پەرتووكەكێ ئامادە بكەین و بگەھینینە چاپێ. كو دێ ل دووماھییا ڤان رێورەسمان دەست ب ئیمزاكرن و بلاڤكرنا وێ كەین.
لدووماھیێ و یا من نەڤێت چ جارەكێ ھزرێ تێدا بكەم و ئەز ژێ دڤەجنقم، دەما دزانم جەمال چەلكی یا وەغەر كری. رێكا تە یا ڤەكری بیت و رحا تە یا شاد بیت.

ليست هناك تعليقات: