2021/12/05

كەلتورێ ھونەری پەیدا بكەن..؟!

 ع. بامەرنی

ب رێكەفت چەند خەلەكێن بەرنامێ ھونەریێ (ئاوزێن گەنجان) ل سەر كەنالێ عەمسانیێ وار tv من دیتن، ئێك ژوان ل نیڤا بازارێ دھوكێ و ب دروستاھی ل سیكا ماستی و چەند گەنجان ئامیرێن وان یێن موزیكێ د دەستاندا بوون و ستران دگوتن و ئێك ژ ڤان خەلەكان ژی ل سلێمانیێ بوو، ئەڤ كومە ژی ژ چوار ھونەرمەندێن موزیك ژەن پێكدھێت، ئامیرێن خوە یێن دەنگی و موزیكێ ل نزیك (سەھولەكە) ل سەر جاددا سەرەكی یا بناڤێ سالم دانابوون، كو جادەكا قەرەبالغە و موزیكەكا كوردییا رەسەن و ستران دگوتن. ژبلی ئەڤێن ل سەری من گوتین ژی، وەك بەرنامەكێ حەفتانە ئەگەر یێ شاش نەبم، ژبەركو من پەیوەندی برێكا سوشیال میدیایێ ب ھەڤالێن ڤی كەنالی كر، بۆ وەرگرتنا زێدەتر زانییاریان، لێ چ بەرسڤ نەبوون، لێ ئەز باوەرم ھەمی حەفتییان و ھەر جارێ ل جھەكی و ب شێوازەكێ و ھندەك موزیكێن نوی ل سەر شاشا ڤی كەنالی دەردكەڤن و دووبارەیا ھەمان خەلەكە، دھەما حەفتیدا ژی دھێتە پیشاندان.
یا من دڤێت بێژم، سەرەرای دەستخوشیێ ل ڤان گەنجان و چوونا وان بۆ ناڤ جھێن گشتی و ئامیرێن خوە ددانن و سترانێ دبێژن و گوھـ نادەنە خەلكی، بەلكو بتنێ گوھێ وان ل موزیكا وانە و ئەو سترانێن ئەو دبێژن. من گوت جھێن گشتی، مەبەستا من ژی ژڤێ نڤیسینێ جھێن گشتییە، ئەز نابێژم وەكی وەلاتێن دی بلا مە ژی كومێن موزیكێ ھەبن و ل سەر جاددان و ل جھێن گشتی سترانێ بێژن موزیكێ ب ژەنن و پارەی بەرامبەر وەربگرن، لێ ھەكە خوە ئەڤ چەندە ھەبیت ژی، ئەز بخوە ب كارەكێ شارستانی دزانم.
ل دھوكێ ئەگەر مە بڤێت ھندەك پێنگاڤان بەرەڤ پێش بھاڤێژین، دڤێت خوە ژ ھندەك داب و نەریتان دوور بكەین و ھندەك تشتێن نوی پەیدا بكەین، خەلكی، مەبەستا من ب ھەمی خەلكی و ھەمی تەمەنان ئەم بەشداری چالاكیێن ھونەری و رەوشەنبیری و وەرزشی بكەین، ئەگەر مە ئەڤ چەندە كر، دێ دوو ئەنجامان بدەستڤە ئینین، ئێك: خەلك دێ ژ بێھنتەنگییا رۆژانە یان ھەمی قەیرانان رزگار بیت و تا مێشكێ وی ئارام نەبیت، نەشێت ھزركرنا دروست بكەت و پێنگاڤا دروست بھاڤژیت و پلانان بۆ رۆژانێن خوە بدانیت و دوو: خەلكێ مە یێ وەستییای دێ شێت تەقەبوولا گەلەك تشتێن نوی كەت، ئەڤێ داب و نەریتان ل سەر وی فەرزكرین، بناڤێ شەرمێ و خەلك دێ بەحسا تە كەت و تا دووماھیێ.
ژبیرنەكەین ژی دەما كەسەك دچیتە نیڤا بازاری و چالاكیەكا ژڤی رەنگی دبینیت، دێ چەند مێشكێ وی ئارام بیت كو ھەست بكەت ژیان یا ھەی، ئھا ئەڤە ئەوە یا من دڤییا دڤێ نڤیسینا كورتدا بینمە ژیان، ئەم ل ژیانێ بگەرین و ژیانێ پێش كێشی خەلكێ خوە یێ ماندی بكەین.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ليست هناك تعليقات: