2023/07/04

شیان كانیساركی ل سەر كورتەچرۆكا تكێتا شەمەندەفرێ دنڤیسیت

تكێتا شەمەندەفڕێ/ شیان كانیساركی

نڤیسەری ڤیایە نامەكا درێژ د دەمەكێ كورتدا ب گەهینیتە خواندەڤانی، هەلبەت تێگەهەشتنا من و تە سەبارەت ڤێ چیرۆكێ دێ یا جیاواز بیت و ئەگەر وەكی ئێك بوو ئەڤە ژ نەباشی و بێهێزیا چیرۆكێ یە، لێ دبیت چوار كەس ب خوینن؛ ئێك كورێ گوندی بیت، ئێك یێ باژێری، ئێك قوتابیا زانكویێ بیت، یا دی ل مال كار بكەت، هەر ئێك ژی دێ بۆ خۆ پێناسەیەكا ل دویڤ تاما وی/وێ ژێ دیتی خواندنێ بۆ كەت. گەلەك جاران چیرۆك هەمی دێ سەرنجا مرۆڤی كێشیت، جاران ژی ژ چیرۆكێ دێ كارێكتەرەك یان كەسایەتیەكێ تەمەنێ وی كورت كارتێكرنێ ل تە كەت و ئێكا هند ژتە چێكەت ل سەر بنڤیسی، ئەڤەژی بۆ وێ چەندێ د زڤڕیت مرۆڤ كەسایەتیا خۆ د وی كەسی دا دبینیت و هزردكەت نڤیسەری ئەو چیرۆك ل سەر ژیان و چانسێ مرۆڤی یا نڤیسی، لێ حال چ حالە نە ژ دویر و نێزیك نڤیسەر « من و تە» نا نیاسیت. نڤیسكار و نۆژدارێ ئەفگانی-ئەمریكی» خالد حوسێنی1965ێ» دبێژیت:( نەیا گرنگە تو ل كیڤە سیاری شەمەندەفڕا «چیرۆكێ»دبی، یا گرنگ ئەوە دێ هەمی دویماهیێ گەهن ئێك خال»جهـ» ). پرسیار بۆ نڤیسكاری، ئەرێ ئەڤە بۆ چ د ڤەگەڕیت؟ ئەرێ ما تو من د نیاسی؟
*ئێك ژ كورتە چیرۆكێن د پەرتووكا( شوكرۆیا عەزێ) یا نڤیسكار «عەبدولڕەحمانێ بامەرنی» دا هاتی، كو ژ وێ كۆمەلا چیرۆكان ب تنێ (ب بوچوونا من) ئەڤ چیرۆكە یا سەرنجڕاكێشبوو، لێ ئەڤێن دی هەمیان من چ تام و خوەشی ژێ نەدیت. كورتە چیرۆكا دێ ل سەر ڕاوەستین یا ل لاپەر 52 و ژ 400 پەیڤان پتر پێكدهێت، ب ناڤێ « تكێتا شەمەندەفڕێ «یە. بەری نوكە د گۆڤارا «پەیڤ» ژمارە 81ێ ژی دا بەلاڤبوویە. نڤیسەری هندەك ئاماژە و تشت كرینە سۆمبۆل بۆ هندەك بابەتێن دی یێن ڤەشارتی، بۆ نموونە «شەمەندەفڕ» ب كارهاتییە، « كەسەكێ ب تنێ ڕوینشتی ل دویماهیك فارگوون» یان تەماشەكرن و دوبارە ڤەگەریان ل تشتێ بۆری ئەڤجا چ هزرێن مرۆڤی بن، چ ژیانا مرۆڤی بت ئەڤا ب چیمەنتویی هاتیە سەبكرن كو هەر شەڤ بەری خەوێ نەهێلیت خودان بنڤیت و چاڤێن وی بكەڤن سەرئێك! كی نابێژیت « شەمەندەفڕ» ل ڤێرێ ژیانە؟ چونكی ب لەزاتیەكا زێدە یا ب ڕێ كەفتی و د ئەسل دا دەمێ چیرۆك دەستپێدكەت ئەو ل نیڤا ڕێكێ ژی بوو» دەمێ تو دایكبوویی ما دەستپێكا ژیانێ بوو؟» پشتڕاست نەخێر هەر ئەو شەمەندەفڕە یا بەری تە هندەك لێ سیاربوین و هاتین خوارێ ژی. ئەز د شێم وەكی تاكەكێ بێ چانس»ب هزرا من» خۆ د ناڤ چیرۆكێ دا ببینم، دەمێ تەماشەی دەوروبەران دكەم هەمی د مژویل و كەیفخوشن و ب تنێ ئەزێ بێ بەخت یێ د خۆ و وان دهزرم « جۆت جۆتە ملێن وان پێكڤەبوون…ئێك یێ پەرتووكا د خوینیت، ئێكی هێتفونا وی یا د گوهێ وی دا و گوهداریا سترانان دكەت… دو ژی یێ گەنگەشێ دكەن…ئێك ژی ملێ وی یێ ب ملێ كچەكا جوان ڤە…» خوەزیێن وان مانە؟ لێ پا بۆچی خوەزیێن وان ما كی نا بێژیت ئەز یێ ل سەر فایدەی، چونكی هەر ل دەستپێكێ ئەز یێ ب تنێ مە و جهێ من یێ فرەهە و بێ چ قەرقەشە یێ بڕێكا خۆ دچم و تەماشەی ژ دەرڤە دكەم كو ددەمەكی دا ئەو نەشێن و من ئەڤە بۆ خۆ هەلبژارت، لێ وان نە ب دەستێ وان بوو « جۆت جۆتە ملێن وان ب پێكڤەبوون و ئەڤەژی نە ب حەزا وان بوو! «. چەند یا خۆشە ژ هەمی سەرنشینان ئەز ب تنێ یێ ب بەخت چونكی ئەز كەیخوەشیێ و تامێ ژ تنێبوونێ دبەم…. گەلەك نەڤەكێشا ئەز پەشێمانی ڤێ هزرێ بووم كو ئەز ژ كۆما كەیفخوشامە دەمێ تەماشە دكەم و ل پشت خۆ زڤڕیم د بینم هەڤالا ژیانا من ژی یا د دویڤ مندا د بەزیت و گازی من دكەت « لپشت خوە زڤریم، كچەكا لدویڤ شەمەندەفرێ دكەتە غار و یا تشتەكی دبێژیت… شەمەندەفر راوەستیا..دەمێ من ل تكێتا وێ نێری، جهێ وێ ل تەنشتا من بوو» ئەڤەبوو چیرۆكا منێ بێبەخت من هزردكر دێ یێ كەیف خوش بم و هەردەم یێ ب تنێ بم د ڤێ گەشتا ژیانێ دا !
ژێدەر:
-پەرتووكا» شوكرۆیا عەزێ»، نڤیسین: عەبدولڕەحمان بامەرنی.بابەت: كۆرتە چیرۆك. ژ.لاپەڕان: 80
-گوڤارا « پەیڤ» ژمارە 81- سالا 2020ێ.
-حكم-نت/ ویكیپیدیا.
د رۆژناما ئەڤرو ژمارە (3357)، یا رۆژا 2023/7/2 دا بلاڤبوویە

ليست هناك تعليقات: