2021/11/07

ژ ئەدەبێ روسی.. دەما نڤیسین ناخێ مرۆڤی د ھەژینیت!!

 ئەنتون تشیخوف

ئەز بەری دوو خولەكان یێ مریم.. من خوە بتنێ دگەل كومەكا فریشتان دیت و ھندەكێن دی كو ئەز نزانم ئەو چنە. من ھیڤی ژێكرن من بزڤرینە ژیانێ ڤە، ل سەر خاترا ھەڤژینا من، كو ھێشتا یا بچیكە و كورێ من یێ ھێشتا روناھی نەدیتی. ھەڤژینا من ئەو سێ ھەیڤ بۆ یا ب دوو گیان، چەند خولەكێن دی ژی دەرباز بوون.
ئێك ژ فریشتان ھات و تشتەك وەك شاشا تەلەفزیونێ د دەستان دا بۆ و گوتە من، دەم دناڤبەرا دنیایێ و ئاخرەتێ دا گەلەك یێ جودایە، لڤێرە خولەك بەرامبەری گەلەك رۆژێن وێرێ یە.
ئەو شاشە ھلكر و ئێكسەر ھەڤژینا من دەركەفت و زارۆیەكێ بچیك ل بەر سینگا بوو! وێنە گەلەك یێ بلەز بوو و ھەر چەند خولەكان دەم دھاتە گوھورینێ، كورێ من مەزن دبوو و مەزن دبوو، ھەر تشتەك دھاتە گوھورینێ. ھەڤژینا من، ناڤ مالی گوھوری و شییا موچێ من یێ خانەنشینێ وەربگریت. كورێ من ل قوتابخانێ ھاتە وەرگرتنێ، خیشك و برایێن من ئێك ئێكە ھەڤژینی پێكئینان، ھەمی بوونە خودانێن ژیانا خوە یا تایبەت. گەلەك روودان پەیدابوون. دناڤ قەرەبالغییا لڤینێ و وێنێ شێلی، من وێنەك ل پشت وان دیت یێ نەلڤ، ھەر وەكو سیبەرەكا رەش، گەلەك خولەك دەرباز بوون، ئەو سیبەر ل ھەمی وێنان وەك خوە بوو.
ل وێرێ چەندین سال دەرباز بوون و ئەو سیبەر ھەر بچیك دبوو و كێم دبوو. من گازی ئێك ژ فریشتان كر، من ھیڤی ژێ خواستن ئەو وێ سیبەرێ بۆ من نزیك بكەت، تا بشێم باش ببینم. فریشتەكێ دلوڤان بوو، نە بتنێ وێنە بۆ من نزیك كر، بەلكو وێنە لدویڤ دەمێ دنیایێ پیشاندا و ھێشتا ئەز یێ ل جھێ خوە روونشتی، ئەڤە پازدە سالە، ئەز ڤێ سیبەرێ دبینم دكەتە گری و ئەز دكەمە گری، ئەڤ سیبەرا ھەنێ ژی، بتنێ "دەیكا" من بوو.
وەرگێران: ع. بامەرنی

ليست هناك تعليقات: