2021/04/21

دفن بلندی

 عبدالرحمن بامەرنی

من داخوازا تشتەكی كربوو.. نەھات، گیرۆ بوو، ئەو دەمەك بوو، بیرا من ناھێت، چو زانم كەنگی بوو، لێ بێھنەكا درێژە ئەز ل سەر ڤێ كورسیكێ روونشتی و ل ھیڤیێ. بتنێ یا ئەز دزانم گرێدانا من بڤێ كورسیكێ ڤە، گرێدای وان ھەمی تشتانە یێن ئەز دنڤیسم و خوە ئەڤ كورتە چیرۆكە ژی، ئەڤا نوكە تو دێ خوینی! تەخمین بكە، ئەڤ كورسیكە چەند ژ دەمێ من بۆ خوە دبەت و جارەكێ ژی من ھزر نەكریە، كەنگی ئەڤ كورسیكە لڤێرە ھاتبیتە دانان و نزانم، ئەگەر من دەست د دانانا وێدا ھەبیت! لێ بتنێ ئەز ل تشتەكی یێ پشت راستم، ڤێ كورسیكێ گرێدانەك دگەل ڤێ گولا رەنگ سور ھەیە، ئەڤا دناڤ ڤێ حەودا گولاندا و ئەڤا برەنگێ خوە یێ سور، سەر ژ ھەمی گولێن دی ستاندی..

سوراتیا ڤێ گولێ ژ رەنگێ شمكا وێ یا چم سورە، ژبەر وێ چمكێ، ئەز حەز ژ ھەمی تشتێن سور دكەم و دەما بابەت دھێتە سەر رەنگان، ئەز خوە ب سەر رەنگێ سوردا بەرددم و دەما بەحسێ جورێن ڤەخارنان ژی دھێتە كرن، ڤەخارنێن رەنگێ وان سور، من دناڤ خوەدا بەرزە دكەن و ھەر جارا ئەز دگەل ھەڤالان ژی دروونمە خار، ئەز داخوازا شەرابەكا سور دكەم. نوكە ژی من حەز ل سەر ڤەخارنا تشتەكێ سور ھەیە! چا ژی بیت بلا، رەنگێ وێ ژی برەنگێ ڤێ گولێڤە دچیت و ژ رەنگێ شمكا وێ یا چم سورە..

ئەڤە نزیكی دەمژمێرەك بوری و كەسێ بۆ من چ نە ئینا، كەسێ خوە ل داخوازیا من نەكرە خودان، كا دێ چ ڤەخووم و دلێ من دچیتە چ؟! راستی بیت ئەز ژی یێ سەیرم، ما كەنگی جارەكێ ئێكی ژمن خاستییە، كا تە چ دڤێت و بۆ تە چ بینین، ھەر من یا دیتی، ئەز بخوە یێ چوویم و تشتێ من ڤیای، من یێ ل بەر خوە دانای و خزمەتا خوە یا كری..

ئەگەر بۆ تەیێ خواندەڤا، راددێ پەیوەندیا من دگەل وێ مەرەق بیت و تە بڤێت ھەمی تشتەكی بزانی؟!! سەروبنێن پەیوەندیا مە خوە دڤێ گوتنێدا دبینن، كو گەلەك جاران ژمن تورە بوویە و دوبارە زڤریە باوەشا پەیڤێن من، دەما دگوت: "نە ئەز دگەل تە دقەتینم و نە بێی تە".

لێ ھەمی تشت ھاتنە ژناڤبرن، دەما من وێرەكی دایە خوە و من ڤیای ژ نشكەكێڤە وێ ماچیكەم و ئەو ب ھەمیڤە تێك چووی..! ئەو تشتێ ئەز و ئەو د گەھاندینە ئێك، بتنێ یاریكرنا ب پەیڤانە و قەد رۆژەكێ ژی من باوەرنەدكر، ئەو وێرەكیێ بدەتە خوە و بۆ ئاشتبوونەڤەنا من و خۆ بھێت یارییا ب زنجیرا پەنتەلونێ من بكەت..

ئەز دێ بەشەكێ ژ چیرۆكا خوە و وێ بۆ ھەوە ڤەگێرم، ژبەركو د نڤیسینێن وێدا من ئەو ناسكریە، د نڤیسینێن خوەدا رێك ب سوزانیەكێ ڤە دچیت و ل دووماھیێ من دەست ژ حەزێن خوە بەردا و ئەز ل پەیڤێن وێ عاشق بووم.. دبیت ھین باوەرنەكەن، لێ گەلەك گوتن و ئەڤ تشتێن من دناڤ نڤیسینێن خوەدا گیان پێ بەخشی، ھەر ئەو بخوەیە..

درێژ ناكەم، من خوە فێری زمانێ پەیڤان كر، دا بشێم دناڤ پەیڤێن وێدا یاریان بكەم. من خوە فێری مەلەڤانیێن دگەل پەیڤان كر، مەلەڤانیا دناڤ دەریایا پەیڤان ژیدا، مرۆڤی شێت دكەت، رێك ئەز ب شێتەكیڤە دچم، تایبەت دەما د نڤیسینێن وێدا نقووم دبم..

ئەز یێ فێر بوویمە ھەمی تشتێن وێ، دڤێت بێدەنگیا وێ تێكنەدەم و ھەستێن وێ نە ئازرینم، ئەز ژ ماچێ یێ فێربوویم، گەر وێ حەز نەبیت، ب ھەمیڤە تێكدچیت و دنیا لبەر چاڤێن وێ رەش دبیت و ئەز ژ زنجیرا پەنتەلونێ خوە ژی یێ فێر بوویم، ھەر دەما وێ حەز ھەبیت، دێ ل بەر سینگا من روینیت و چاڤێن خوە رك و رك ئێختە ناڤ چاڤێن من..

ناڤ چاڤێن من..! ببورن ئەگەر وێنەی ئارمانجا خوە یا دروست نەھنگافتبیت، ئاخر نەچارم پەنایێ بەمە بەر دروستكرنا وێنەیەكێ ئازراندنا ھەستان، خو ئەگەر زنجیرا پەنتەلونی ژی دناڤدا بیت. ھەر ژبەرخوە نە، ژبەر وێ و دا بزانیت ھەستێن من بەرانبەری وێ چنە، ژ بەر خواندەڤای ژی، ئەڤێ دەمێ خوە ددەتە خواندنا ڤێ چیرۆكێ و ھەر چنەبیت، تفێ لڤێ عەشقێ و دفن بلندییا ڤێ ژنێ نەكەت..


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كوڤارا پەیڤ ژمارە 84

ليست هناك تعليقات: